Cara Check Tahun Tayar Motor

Ini adalah cara paling tepat dan akurat karena data yang anda dapatkan adalah data dari samsat langsung dan bukan hanya tahun pembuatan saja namun anda juga bisa mencari tahu informasi rinci tentang motor tersebut. Tayar ini memang kualiti tayar motosikal terbaik cuma.


2 Dokvdsmch08m

Read the latest contents about cara tengok tahun tayar in Malaysia Check out Latest Car News Auto Launch Updates and Expert Views on Malaysia Car Industry at Wapcar.

Cara check tahun tayar motor. 14-08-2019 Ianya menunjukkan tayar baru keluaran kilang pada minggu ke 5 tahun 2014. Jika melebihi tempoh yang dibenarkan dikhuatiri boleh mengundang bahaya seperti keretakan pada permukaan tayar selain cengkaman tayar semakin berkurangan disebabkan getah yang sudah luput dan keras. Terdapat juga jenis tayar yang dibangunkan khusus untuk perlumbaan.

Selain itu harga tayar ini juga agak berpatutan sekitar RM90 hingga RM200 lebih mengikut saiz tayar. Tayar ini menawarkan tahap tertinggi dari segi. Tayar-tayar ini adalah traction yang memberikan teknologi yang sentiasa menjadi lebih baik setiap tahun walaupun konsep asasnya sentiasa kekal sama seperti selalunya.

Jika anda bajet lebih adalah lebih baik dapatkan terus jenama tayar iniKlik setiap jenama untuk lihat harga. Tayar retak paling bahaya sebab berkemungkinan boleh pecah dan jika ia tayar tubeless ia akan berlaku pancit Jenama tayar terbaik Kalau sudah bersedia untuk tukar tayar awak boleh pilih jenama-jenama tayar motor terbaik yang popular seperti Dunlop Michelin Bridgestone Pirelli atau tayar untuk motor. Tayar ini bagaimanapun agak cepat haus mungkin disebabkan grip tayar ini yang memang kuat.

Tempoh penggunaan tayar adalah selama 5 tahun dari tarikh ianya dikeluarkan. Kemudiannya Maxxis mula bertapak di Atlanta USA pada tahun 1985. Telah ditubuhkan agak lama pada tahun 1888 oleh saudara Michelin Andr.

Dua nombor pertama mewakili minggu pembuatan dua nombor terakhir menunjukkan tahun. Cara check tahun tayar kereta. Tayar gred premiumpaling terbaik.

Jika jenama yang digunakan tidak bermutu tayar murah tayar itu mungkin tak lebih satu tahun digunakan sudah mulai retak. Senarai Jenama Tayar Mengikut Gred. Yang menunjukkan tayar tersebut dihasilkan pada minggu ke-13 tahun ini.

02-06-2020 Teknik buka tayar motor Di kedai lamalokasi kedai kupang baling kedah. Pemasangan tayar adalah percuma termasuk kerja-kerja imbangan roda wheel balancing dan pengisian gas nitrogenLokasi workshop untuk pemasang tayar percuma adalah di Shah Alam Section 15 Selangor Darul Ehsan. Seperti contoh gambar di atas 70 bermaksud 70 peratus daripada lebar tayar 120mm 84mm.

Pada tayar Michelin ini kod tarikhnya adalah 1320. Angka 20 mewakili tahun 2020. Tayar kereta yang melebihi 5 tahun masih boleh digunakan cuma ianya sudah keras yang mungkin mengurangkan keselesaan memandu.

Google 1 Tarikh tayar dibuat manufacturing dateLokasi tarikh ini biasa printed di sisi tayar seolah-olah dalam oblong kecil dan mempunyai 4 angka kadangkala dimulai dengan huruf dan diikuti. Cara Cek Tahun Perakitan Mobil Dan Motor Dengan Aplikasi. Tinggi Tayar 70 - Dinyatakan dalam nisbah peratus kepada lebar tayar.

Sebab anda sudah tahu baca tahun keluaran tayar tersebut mungkin anda boleh tawar menawar harga sebabnya penjual tak boleh kencing lagi. 2012 40 2011 60 2010 80 2009 Percuma itu pun kalau dapat lah Diharapkan perkongsian ini dapat membantu kita supaya tidak mudah ditipu oleh kedai tayar. Sebagai contoh dalam gambar di atas nombor 0204 menunjukkan minggu ke-2 tahun 2004 tayar ini dikeluarkan.

Kat situ ada sticker kecik yang paparkan info ringkas tentang. Kebanyakan pengilang tayar yang menghasilkan tayar hanya memberi jaminan ketahanan pada tayar antara 3-4 tahun. Jika anda membeli tayar keluaran tahun 2013 anda boleh cuba meminta diskaun sebanyak 20 daripada harga asal.

380 likes 8 talking about this. Penunjuk Binaan Frem Tayar R - Boleh didapati sama ada kosong B atau R. Tayar motor terbaik berfungsi dengan baik dengan memberikan kusyen angin di antara motorsikal anda dan permukaan yang mana menjadikan tayar itu sebuah bentuk dan membolehkan tayar menyesuaikan diri.

Dapatkan tahun yang terkini. Tarikh Pembuatan Tayar Tarikh pembuatan juga adalah satu elemen yang penting yang perlu dititikberatkan oleh pengguna kenderaan ketika membuat pembelian tayar. Sebaliknya jika tayar masih berbunga tebal terutama bagi kereta yang kurang bergerak anda perlu menukar tayar baharu jika sudah melepasi kod minggu dan tahun seperti dimaklumkan di atas.

Lebar Tayar 120mm - Dinyatakan dalam milimeter mm dan diukur secara serenjang dari sisi kiri ke kanan tayar. Disarankan anda menggunakan tayar yang terbaru atau pada tahun yang sama tayar hendak ditukar. Jika anda menggunakan tayar keluaran lama dikhuatiri jangka hayatnya tidak akan lama.

Berikut adalah diskaun harga tayar mengikut pada tahun tayar tersebut dikeluarkan dari tahun semasa sebagai contoh 2014. 18531931 dan douard 18591940 syarikat ini mengeluarkan tayar untuk basikal dan kereta kuda sebelum memperkenalkan tayar pneumatik untuk kenderaan pada tahun 1890-an. -Tayar SportPerformance Tayar ini memberikan cengkaman yang menakjubkan tetapi ia hanya boleh bertahan selama 1000 batu 1600 km atau kurang.

Tayar mahal dalam lingkungan RM200 RM450. Kebanyakan pengilang tayar hanya memberi jaminan antara tiga hingga empat tahun sahaja. Tayar kereta sebenarnya ada tarikh luput.

Kalau beli tayar baru pastikan lihat tahun. Sebagai contoh - 0514. 16-03-2016 Tayar kereta sebenarnya ada tarikh luput.

Tayar jenis Cruiser dan Sport Touring mempunyai keserasian antara cengkaman dan ketahanan yang terbaik. Jenama tayar berada dalam kelas pertengahan masih dikira baik. Ada beberapa pakar industri cenderung menyarankan anda menukar tayar baharu pada setiap 6 hingga 10 tahun sekali.


Apakah Maksud Kod Simbol Tayar Motosikal Anda Ketahui 20 Maklumat Rahsia Ini


Tahun Tayar Page 1 Line 17qq Com


Tilmiz7 Blogspot Com Bila Tayar Kenderaan Kita Dilahirkan


Tilmiz7 Blogspot Com Bila Tayar Kenderaan Kita Dilahirkan


Tilmiz7 Blogspot Com Bila Tayar Kenderaan Kita Dilahirkan


LihatTutupKomentar