Jenis Tayar Kereta 4x4

Hatta kereta sorong pun tidak akan berfungsi jika tiada tayar. Trak ringan Light Truck ST.


Tayar Kenderaan 4x4 Ini Panduan Jitu Memilih Tayar Sesuai Mengikut Kegunaan Encikshino Com

Kemudian klik Within the Distance Radius of dan pilih Up to 50 km.

Jenis tayar kereta 4x4. Memahami spesifikasi tayar kenderaan. 4x2 bagi 2WD bermaksud kenderaan itu ada total 4 roda tetapi dipacu dengan 2 roda. Tayar mempunyai pelbagai jenis kelebaran.

Pilihannya terutamanya dipengaruhi oleh pengeluar dan kos tayar. Bila tayar lembut dan empuk pemanduan anda menjadi lebih senyap dan selesa. Di sini penulis ingin berkongsi tentang 3 jenis tayar yang sesuai mengikut penggunaannya.

Jom kita baca selanjutnya. Yang tertanya-tanya kelebihan tayar goodyear michelin toyo bagus ke ok tak jawapan kami mudah sahaja. Kategori pertama dicirikan oleh corak bunga yang luas dan menentang kesan berbahaya.

Subscribe my channel -- httpbitlysubscribe-didiktv. Kereta penumpang Passenger Car LT. 16560R13 GOODYEAR DURAPLUS RM 155 BANGas.

Pastikan anda memilih tayar yang tidak terlalu tebal atau terlalu nipis. Penerangannya adalah seperti berikut. Tayar 4x4 Yokohama AT G012 265 70 15 Tyre New 2020.

Tayar Highway Terrain atau HT yang sering dipasang secara standard kepada trak pikap atau SUV 4X4 pula lebih kepada fungsi tayar kereta dan ia kurang sesuai untuk pemanduan offroad. Berdasarkan pada nama jenis tayar ini semestinya tayar ini memberikan keselesaan pada pemanduan. P menerangkan jenis kenderaan yang boleh digunakan oleh tayar tersebut.

Tayar jenis Cruiser dan Sport Touring mempunyai keserasian antara cengkaman dan ketahanan yang terbaik. Sementara Temporary kegunaannya hanya untuk tayar gantian jimat-ruang. Untuk menu Click a suggested place masukkan bandar kediaman anda.

Tersalah pilih tayar akibatnya akan menyesal kelak. Dua roda pacuan itu pula boleh jadi sama ada depan atau belakang tetapi kebiasaannya belakang. Selalunya pattern tread yang lebih kurang sama keseluruhan tayar.

Untuk menu Width ataupun lebar tayar masukkan lebar tayar untuk kereta. Baru-baru ini banyak pemilik kereta memberi perhatian khusus kepada getah Cina. Published on Mar 6 2016.

15570R12 GOODYEAR GPS2 RM 135 BANGas. Tayar 4x4 Yokohama AT G012 265 70 15 Tyre New 2020. Kerikil sejagat lumpur sepanjang musim dan jalan raya.

Selepas itu klik menu Product Category dan pilih Install and balancing. Huruf di hadapan sebagai contoh. Marilah kita pertimbangkan dengan.

15570R13 YOKOHAMA A-DRIVE AA01 RM 150 BANGas. I tot nitto highend always for racing and drifting. Manakala bagi laluan yang mencabar seperti mendaki atau menuruni bukit melalui jalan berbatuan atau berlumpur mod 4WD dengan kelajuan perlahan dapat melancarkan pengendalian.

Tayar ini bersikap sempurna di asfalt dan juga menunjukkan peluang yang baik di jalan raya. Kategori Jenis Tayar Yang Bagus. 05-01-2018 Sudah semestinya tajuk utama dalam modifikasi pemilik kenderaan jenis 44 ini ialah mengenai rim dan tayar yang sesuai.

Jenis Tayar Toyo Tyre. 24-07-2014 SENARAI HARGA TAYAR BARU KERETA MPV SUV 4X4 TYRE PRICE RANGE LISTS. Tayar yang terlalu tebal akan menambah bebanan pada kereta manakala tayar yang nipis akan menyebabkan kereta lebih susah dikawal akibat cengkaman tayar yang rendah pada permukaan jalan.

Untuk pengguna-pengguna yang lebih praktikal mereka tahu apa yang mereka mahukan dan tayar AT All Terrain adalah pilihan paling sesuai. 16565R13 Michelin XM2 RM 166 BANGas. Tayar sedemikian dibahagikan kepada tiga jenis.

Ia boleh di rotate depan belakang kiri dan kanan. 15565R13 Michelin XM2 RM 161 BANGas. Jadi ia biasa digunakan oleh pemilik kereta.

Keburukan Tayar Jenis Mud Terrain MT. Dengan membeli getah kereta setiap pemandu sesuai untuk semua tanggungjawab. Kenderaan ini ialah jenis pacuan 2-roda 2WD dengan empat roda atau tayar.

06-06-2020 Mid Range Brand Tyres Tayar baik disegi kualiti dan baik untuk jalan basah harga mahal Economy Brand Tyres Tayar sedehana terbaik disegi kualiti tayar yang keras dan kurang sesuai untuk jalan basah harga sederhana Budget Brand Tyres Tayar biasa dan tidak berkualiti dan harga murahelakkan guna jenama tayar ini Premium Brand Tyres. Jenama tayar berada dalam kelas pertengahan masih dikira baik. Ada yang mampu membeli satu set roda dari jenama terkemuka sementara yang lain cuba mencari pilihan belanjawan.

Jika anda bajet lebih adalah lebih baik dapatkan terus jenama tayar iniKlik setiap jenama untuk lihat harga. Ini bermakna bebas untuk rotate tayar kereta dan sebab inilah ianya boleh tahan lama. Tayar musim panas untuk 4x4 kenderaan off-road.

Jom kita tengok jenis-jenis tayar yang sesuai untuk kereta anda dan antara tayar yang banyak di rekomen oleh orang ramai. Please try again later. Ciri tayar ini lebih lembut berbanding tayar lain kerana ia direka khas untuk memberikan perjalanan yang lancar dan selesa.

Kelebihan yang ada pada tayar ini ialah senyap tahan lama dan tidaklah terlalu mahal. Tayar gred premiumpaling terbaik. Treler khas Special Trailer T.

Senarai Jenama Tayar Mengikut Gred.


Pening Nak Beli Tayar 4x4 Pilih Sahaja Tayar Toyo Open Country


Goodyear Wrangler At Silenttrac Gabungan 4x4 Dan Kereta Careta


Pilihan Tayar Untuk 4x4 Mekanika


Pilihan Tayar Untuk 4x4 Mekanika


Pilihan Tayar Untuk 4x4 Mekanika


LihatTutupKomentar