Tarikh Tayar Kereta

Pentingnya anda tahu supaya tak ditipu dengan tayar expired. TAYAR PECAH Pertama sekali jika tayar kereta anda pecah di tengah jalan.


Cara Baca Code Pada Tayar Kereta Pakar Tayar Kereta Facebook

Jika anda menukar tayar yg baharu pastikan tahun pengeluarannya ialah Tahun yg terkini.

Tarikh tayar kereta. Semasa bahan tayar merosot mereka menunjukkan tanda-tanda visual tayar rosak ini. Tempoh penggunaan tayar adalah selama LIMA tahun dari tarikh tayar dikeluarkan. Jikalau pilih tayar yang kurang tepat.

Kereta pacuan hadapan akan mengalami kehausan tayar hadapan dengan lebih cepat. Kebiasaannya tayar baharu boleh digunakan selama 4 6 tahun sebelum tarikh luputnya sampai. Kebanyakan pengilang tayar hanya memberi jaminan antara tiga hingga empat tahun sahaja.

Sekiranya anda berjumpa ada kedai yang menjual tayar luarbiasa murahnya anda pastikan tarikh luput tayar tersebut. Pemilihan tayar adalah salah satu aspek penting di dalam pengendalian kenderaan. Tips Servis Memilih Tayar Kereta Faktor pemilihan tayar penting sekali memilih tayar yang bersesuaian dengan keupayaan kereta.

Senarai Harga jenis dan Jenama Tayar Kereta Terbaik 2021 di Malaysia yang murah dan berkualiti samada kering atau hujan untuk Perodua Myvi Proton Saga Honda City dan Proton Persona. Tersalah pilih tayar akibatnya akan menyesal kelak. Jika anda menukar tayar baharu.

Tempoh penggunaan tayar adalah selama LIMA tahun dari tarikh tayar dikeluarkan. Maksudnya tayar tu dari Minggu ke 28 pada tahun 2019. 28-06-2019 Ramai yang hanya melihat pada bunga tayar sahaja.

Empat digit 1417 yang menandakan bahawa tayar ini dihasilkan pada minggu ke-14 di tahun 2017 Selepas dari tempoh itu struktur getah tayar menjadi lemah. January 30 2020 by upnd. Boleh dapatkan hanya dari RM188 sahaja.

Kalau nak tukar tayar pastikan anda tahu kod dan tarikh tayar kereta anda. Tayar baharu yang berusia lebih dari 5 tahun masih boleh digunakan tetapi getahnya telah menjadi keras kerana ia sudah tamat tempoh. Periksa recovery tools kereta anda.

Setiap tayar baru ada 4 angka tercatit di sisi tayar. Beli pengukur tekanan tayar untuk mengukur tekanan dalam tayar kereta. Ia bergantung kepada jenis pacuan kenderaan.

Jenama Tayar Mengikut Grednya. Jangan gelabah ini langkah untuk anda tukar tayar kereta dengan betul dan cepat. Ya kesan tayar rosak kepada pengguna tentunya merbayakan keselamatan tayar.

Setelah anda membuat tempahan tayar baru anda akan menerima panggilan telefon daripada agen penjual tayar untuk booking tarikh dan masa untuk memasang tayar baru di kereta anda. Tarikh Pembuatan Tayar Tarikh pembuatan juga adalah satu elemen yang penting yang perlu dititikberatkan oleh pengguna kenderaan ketika membuat pembelian tayar. Untuk tarikh contohnya kod X2819.

Cek tarikh tayar kereta. Pernah tak cek tayar. 0514 menunjukkan tayar baru keluaran kilang pada minggu ke 5 tahun 2014.

Tempoh penggunaan tayar kereta yang baik adalah dalam tempoh 5 tahun daripada tarikh ianya dikeluarkan. 24-09-2019 Memang benar setiap tayar yang dibuat akan menerima cop tarikh yang terletak pada sisi tayar berkenaan. Kalau anda tahu kod ni anda boleh dapat diskaun harga tayar tau.

Ada kereta lawa kereta mahal tidak guna. Mengikut beberapa kajian setiap tayar perlu ditukar selepas 3 tahun atau 4 tahun penggunaan dan ianya bergantung dengan jarak perjalanan yang selalu digunakan oleh kereta tersebut. Bagi tayar yang botak secara sekata pula adalah perkara biasa.

Jika anda menukar tayar yang baharu pastikan tahun pengeluarannya ialah Tahun yang terkini. Cabaran membeli tayar kereta baru dari Lazada adalah mencari agen workshop ataupun kedai servis tayar yang terdekat dengan lokasi anda. Tip Tukar Beli Tayar Kereta.

Namun pada hakikatnya ianya tidak boleh menjamin keadaan sebenar tayar kereta anda. Tayar kereta yang melebihi 5 tahun masih boleh digunakan cuma ianya sudah keras yang mungkin mengurangkan keselesaan memandu. 9 posts Tip Tukar Beli Tayar Kereta Tip Tukar Beli Tayar Kereta.

Jika melebihi tempoh yang dibenarkan dikhuatiri boleh mengundang bahaya seperti keretakan pada permukaan tayar selain cengkaman tayar semakin berkurangan disebabkan getah yang sudah luput dan keras. Ramai Kena Kelentong Dengan Kedai Tayar Ini Cara Mudah Semak Tarikh Tayar Kereta Tahukah anda tayar kereta ada expiry date. Cop tersebut dikenali sebagai kod DOT Department of Transportation dan tarikh tayar.

Setiap tayar tempoh penggunaannya adalah 5 tahun dari tarikh dikeluarkan. 16-03-2016 Tayar kereta sebenarnya ada tarikh luput. Periksa dinding sisi dan tapak tayar untuk sebarang lubang perubahan warna pencerahan warna yang berkaitan dengan pengeringan atau pecahan retak.

Kerosakan mereput dan keretakan biasa berlaku pada tayar yang sudah berusia. Tayar baharu yang berusia lebih daripada LIMA tahun masih boleh digunakan tetapi tayar telah menjadi keras sebab getah tayar sudah tamat tempoh penggunaannya Expired. Tempoh penggunaan tayar adalah selama LIMA tahun dari tarikh tayar dikeluarkan.

Tayar baharu yang berusia lebih drpd LIMA tahun masih boleh digunakan tetapi tayar telah menjadi keras sebab getah tayar sudah tamat tempoh penggunaannya Expired. Selalunya kaum wanita akan call ayah abang atau kawan lelaki untuk tolong. Jika anda menukar tayar yang baharu pastikan tahun pengeluarannya ialah Tahun yg terkini.

Tayar baharu yang berusia lebih drpd LIMA tahun masih boleh digunakan tetapi tayar telah menjadi keras sebab getah tayar sudah tamat tempoh penggunaannya Expired. Tak perlu setiap hari pun. Tempoh penggunaan tayar adalah selama 5 tahun dari tarikh ianya dikeluarkan.

Namun kereta juga mengalami masalah haus dan lusuh akibat USIA yang boleh kita kaitkan dengan masa. Adakala kita terpilih tayar yang bukan gred yang kita mahukan walaupun ketika itu kita mempunyai bajet yang lebih. Tayar pecah apa patut aku buat Apa patut anda buat jika tayar kereta pancit pecah atau bocor.


Tips Membeli Tayar Kereta Supaya Tidak Tertipu Dan Membahayakan Nyawa Anda Berita Terkini


Ketahui 6 Cara Mudah Bilakah Anda Perlu Tukar Tayar Baharu


Ramai Kena Kelentong Dengan Kedai Tayar Ini Cara Mudah Semak Tarikh Tayar Kereta Salam My


Tips Ketahui Tarikh Lahir Dan Usia Tayar Kereta Anda Funtasticko Net


Ini Cara Betul Nak Semak Tayar Kereta Supaya Tak Kena Kelentong Dengan Mekanik


LihatTutupKomentar