Check Tahun Tayar Kereta

DAH CHECK TAYAR KERETA ANDA. Berikut adalah diskaun harga tayar mengikut pada tahun tayar tersebut dikeluarkan dari tahun semasa sebagai contoh 2014.


Mitos Tarikh Tayar Lama Pun Tiada Masalah Michelin Mekanika

Kalau korang rasa kereta membuai kat selekoh baik pergi check kat.

Check tahun tayar kereta. Kau tekan butang je untuk naikkan kereta tu. Jadi sebelum anda ingin memulakan perjalanan anda perlu mengetahui beberapa petanda sama ada anda perlu menukar tayar kereta baharu ataupun tidak kerana ianya berkait rapat dengan jangka hayat kereta. Kemudian letakkan jack di bawah kereta berdekatan dengan tayar.

Mungkin tayar korang dah membengkak. Itulah serba sedikit asas tips serta cara semak dan baca kod tayar kereta. We are one stop Shell Helix Branded Workshop with more than 20 year experience in.

Jika melebihi tempoh yang dibenarkan dikhuatiri boleh mengundang bahaya seperti keretakan pada permukaan tayar selain cengkaman tayar semakin berkurangan disebabkan getah yang sudah luput dan keras. Pasang balik nut guna penembak nut tu. 28-06-2019 Mengikut beberapa kajian setiap tayar perlu ditukar selepas 3 tahun atau 4 tahun penggunaan dan ianya bergantung dengan jarak perjalanan yang selalu digunakan oleh kereta tersebut.

380 likes 8 talking about this. Jika anda membeli tayar keluaran tahun 2013 anda boleh cuba meminta diskaun sebanyak 20 daripada harga asal. Kalau beli tayar baru pastikan lihat tahun.

Tempoh penggunaan tayar adalah selama 5 tahun dari tarikh ianya dikeluarkan. Nak tak nak kena la pergi kedai dan tukar tayar kan. 07-03-2019 Memang betul pun.

Ianya menunjukkan tayar baru keluaran kilang pada minggu ke 5 tahun 2014. Sebelum menukar tayar baharu cuba anda pastikan tahun pengeluarannya sebaik-baiknya adalah tahun yang terkini. Kebanyakan pengilang tayar yang menghasilkan tayar hanya memberi jaminan ketahanan pada tayar antara 3-4 tahun sahaja.

Kot2 orang rumah aku bawak kereta nanti mudah je dia nak guna nanti. Seterusnya longgarkan skru tayar menggunakan wheel brace. Setiap tayar yang dijual di pasaran memaparkan maklumat terperinci mengenai jenis saiz tahap bebanan kelajuan yang boleh ditampung serta minggu dan tahun pembuatan tayar.

Sebagai contoh - 0514. Kalau sudah jalan 80000 km tayar akan jadi botak dan kena tukar. Pada tayar juga boleh anda dapati takat yang indicate bila tayar patut ditukar.

Ish grip tayar ni macam tak kuat je kat corner Ha ni pun lagi satu petanda. Aku tau aku beli awal2 simpan utk emergency use. Pastu tekan penembak bukak nut tu.

16-03-2016 Kebanyakan pengilang tayar hanya memberi jaminan antara tiga hingga empat tahun sahaja. 2012 40 2011. Kalau tayar kereta belum sampai 4 tahun semak meter kereta untuk mengetahui sama ada kereta anda sudah jalan sampai 80000 km atau belum.

Tayar baru yang berusia lebih dari 5 tahun masih boleh digunakan tetapi ianya telah menjadi keras sebab getah tayar sudah tamat tempoh expired. Dapatkan tahun yang terkini. Kemudiannya Maxxis mula bertapak di Atlanta USA pada tahun 1985.

Digalakkan menukar kedudukan atau rotation tayar kereta anda 3 bulan sekali untuk memastikan anda mengimbangi keadaan tayar dan mengurangkan tahap risiko kerosakan kepada setiap tayar kereta anda. Tayar kereta yang melebihi 5 tahun masih boleh digunakan cuma ianya sudah keras yang mungkin mengurangkan keselesaan memandu. Kalau dah rasa stereng bergegar bila bawak kereta biasanya punca utama adalah tayar.

Pusingkan jack mengikut arah jam supaya kereta naik. Penilaian anda haruslah berpaksikan 5 keutamaan iaitu kos tayar keselesaan ketahanan prestasi dan penjimatan penggunaan bahan api. Editor ADMIN Published 2272015 050300 PM Tayar merupakan bahagian yang paling penting pada setiap kenderaan.

Maklumat ini secara tidak langsung boleh membantu anda membuat pilihan tayar yang sesuai dan selamat. Sebab anda sudah tahu baca tahun keluaran tayar tersebut mungkin anda boleh tawar menawar harga sebabnya penjual tak boleh kencing lagi. Apabila ia melebihi tempoh yang dibenarkan ia boleh mengundang bahaya seperti keretakan pada permukaan tayar dan tidak lagi mencengkam di jalan dengan sempurna kerana disebabkan oleh bahan getah yang sudah luput dan mengeras pada tayar.

Jenama tayar berada dalam kelas pertengahan masih dikira baik. Panduan Membeli Tayar Kereta Jangan Sampai Tertipu. Lakukan Alignment Dan Balancing Tayar Kereta.

Mengambil contoh yang dipakai adalah rim 15 tayar 55 siri standard bagi Proton Gen 2 atau Waja anda perlu isi tayar depan dengan 21030 dan tayar belakang pula 19029. Mula-mula pastikan tayar kereta anda sudah guna 4 tahun. Pilihlah tayar berdasarkan keutamaan anda pada kenderaan yang dipandu.

Kereta Idola Jaya Sri Manja PJS3. Jika anda bajet lebih adalah lebih baik dapatkan terus jenama tayar iniKlik setiap jenama untuk lihat harga. Senarai Jenama Tayar Mengikut Gred.

Google 1 Tarikh tayar dibuat manufacturing dateLokasi tarikh ini biasa printed di sisi tayar seolah-olah dalam oblong kecil dan mempunyai 4 angka kadangkala dimulai dengan huruf dan diikuti. Pastu tekan butang turunkan kereta tu balik. Tayar gred premiumpaling terbaik.

Pusat Servis Tayar. Tak tahu nak menilai tayar kereta.


Automotive Technology Adakah Tayar Baru Dibeli Adalahtayar Keluaran Baru


Tilmiz7 Blogspot Com Bila Tayar Kenderaan Kita Dilahirkan


Cara Mengetahui Usia Tayar Kereta Motor Anda Cakap Pomen Motor


Tilmiz7 Blogspot Com Bila Tayar Kenderaan Kita Dilahirkan


Ketahui 6 Cara Mudah Bilakah Anda Perlu Tukar Tayar Baharu


LihatTutupKomentar