Check Tahun Tayar

2012 40 2011. Untuk menu Width ataupun lebar tayar masukkan lebar tayar.


Tilmiz7 Blogspot Com Bila Tayar Kenderaan Kita Dilahirkan

Syarikat perunding termuka dari London Brand Finance telah mengumumkan hasil kajian mereka mengenai sepuluh syarikat tayar paling berharga untuk tahun 2017.

Check tahun tayar. Untuk menu Click a suggested place masukkan bandar kediaman anda. Kemudiannya Maxxis mula bertapak di Atlanta USA pada tahun 1985. Sebenarnya cara yang betul untuk memeriksa bunga tayar adalah dengan melihat pada tanda segi empat atau penanda aras yang terletak pada tengah-tengah jalur tayar seperti ini.

Kemudian klik Within the Distance Radius of dan pilih Up to 50 km. H - 210 kmj. Jika anda menukar tayar yang baharu pastikan tahun pengeluarannya ialah Tahun yg terkini.

Jika membeli tayar keluaran Tahun 2015 minta diskaun sebanyak 20 daripada harga asal. Semak Tahun Tayar dan Minggu Keluaran Anda. Tayar itu boleh menampung muatan 475 kg.

Menurut kajian mereka walaupun harga jualan tayar meningkat kerana kos yang naik lapan dari sepuluh jenama tayar melihat peningkatan dari segi nilai jenama mereka. Disarankan anda menggunakan tayar yang terbaru atau pada tahun yang sama tayar hendak ditukar. Jika anda menukar tayar yg baharu pastikan tahun pengeluarannya ialah Tahun yg terkini.

Tayar baru yang berusia lebih dari 5 tahun masih boleh digunakan tetapi ianya telah menjadi keras sebab getah tayar sudah tamat tempoh expired. Check out the latest breaking Lebanon and world news headlines. ZR - Untuk tayar yang mengatasi kelajuan 270 kmj keatas.

Info tentang tayar kereta. Jika membeli tayar keluaran Tahun 2015 minta diskaun sebanyak 20 daripada harga asal. Friends adalah lagu kanak-kanak khas untuk anak-anak 2-5 tahun DJom menari dan menyanyi bersama Didi.

2018 20 2017 40 2016 60 2015 80 2014 ke bawah PERCUMA. Berikut ialah diskaun harga tayar berdasarkan tahun tayar yang dikeluarkan dari Tahun Semasa 2019. Kelajuan maksimum dgn tayar tersebut ialah 210 kmh.

W - 270 kmj. Berikut adalah diskaun harga tayar mengikut pada tahun tayar tersebut dikeluarkan dari tahun semasa sebagai contoh 2014. Check tahun tayar kereta.

Read the latest contents about cara tengok tahun tayar in Malaysia Check out Latest Car News Auto Launch Updates and Expert Views on Malaysia Car Industry at Wapcar. Jika melebihi tempoh yang dibenarkan dikhuatiri boleh mengundang bahaya seperti keretakan pada permukaan tayar selain cengkaman tayar semakin berkurangan disebabkan getah yang sudah luput dan keras. Z - Melebihi had laju 240 kmj.

Friends di YouTube dan Astro. 14-08-2019 Ianya menunjukkan tayar baru keluaran kilang pada minggu ke 5 tahun 2014. CHECK KOD TAHUN TAYAR.

Jika anda membeli tayar keluaran tahun 2013 anda boleh cuba meminta diskaun sebanyak 20 daripada harga asal. Kebanyakan pengilang tayar hanya memberi jaminan antara tiga hingga empat tahun sahaja. Ada beberapa pakar industri cenderung menyarankan anda menukar tayar baharu pada setiap 6 hingga 10 tahun sekali.

Check bunga tayar dan angin tayar. U - 200 kmj. Dapatkan tahun yang terkini.

Sebaliknya jika tayar masih berbunga tebal terutama bagi kereta yang kurang bergerak anda perlu menukar tayar baharu jika sudah melepasi kod minggu dan tahun seperti dimaklumkan di atas. Bila tukar tayar ni tanyalah pomen tu harga tayar. Y - 300 kmj.

Baik amik yg baharu puas hati. V - 240 kmj. Sebagai contoh - 0514.

Kalau tekanan tak normal ia boleh sebabkan penggunaan petrol bertambah tayar rosak akibat bunga tidak rata bocor handling kereta teruk dll. 2011 ke bawah PERCUMA. Dapatkan tahun yang terkini.

S - 180 kmj. Tempoh penggunaan tayar adalah selama 5 tahun dari tarikh ianya dikeluarkan. Tayar ni bahagian paling penting yang sentiasa bersentuhan dengan jalan.

Cara check tahun tayar. Cara isi angin tayarcara check minyak hitamtips pemeriksaan kereta sebelum memulakan perjalanan jauhengine oiloil changehow to change oilcheck engine oilcheck engine oil hot or coldcheck. T - 190 kmj.

Semoga perkongsian ini membantu kita agar tidak ditipu oleh kedai jual tayar dan berharap agar ia memberi manfaat kepada kita semua. Tayar kereta yang melebihi 5 tahun masih boleh digunakan cuma ianya sudah keras yang mungkin mengurangkan keselesaan memandu. Jika anda menggunakan tayar keluaran lama dikhuatiri jangka hayatnya tidak akan lama.

380 likes 8 talking about this. Sebelum menukar tayar baharu cuba anda pastikan tahun pengeluarannya sebaik-baiknya adalah tahun yang terkini. Tempoh penggunaan tayar kereta yang baik adalah dalam tempoh 5 tahun daripada tarikh ianya dikeluarkan.

Kalau beli tayar baru pastikan lihat tahun. Berikut ialah diskaun harga tayar berdasarkan tahun tayar yang dikeluarkan dari Tahun Semasa 2016. Google 1 Tarikh tayar dibuat manufacturing dateLokasi tarikh ini biasa printed di sisi tayar seolah-olah dalam oblong kecil dan mempunyai 4 angka kadangkala dimulai dengan huruf dan diikuti.

Tayar dikira botak dan bahaya sekiranya penanda aras ini sudah sama paras dengan tayar. 16-03-2016 Tayar kereta sebenarnya ada tarikh luput. MINGGU KELUARAN September 20 2019 Dapatkan pautan.

Hi kawan-kawan Didi. Selepas itu klik menu Product Category dan pilih Install and balancing. Tempoh penggunaan tayar adalah selama 5 tahun dari tarikh ianya dikeluarkan.

Yg baharu ada RM175 RM185. Sebagai contoh dalam gambar di atas nombor 0204 menunjukkan minggu ke-2 tahun 2004 tayar ini dikeluarkan. Berat Tampung Maksima Tayar.

Jika anda menukar tayar yang baharu pastikan tahun pengeluarannya ialah Tahun yg terkini.


Cara Baca Code Pada Tayar Kereta Pakar Tayar Kereta Facebook


Apakah Maksud Kod Simbol Tayar Motosikal Anda Ketahui 20 Maklumat Rahsia Ini


Ramai Kena Kelentong Dengan Kedai Tayar Ini Cara Mudah Semak Tarikh Tayar Kereta Salam My


Toyo Proxes Tr1 Tayar Pilihan Bonda


Tilmiz7 Blogspot Com Bila Tayar Kenderaan Kita Dilahirkan


LihatTutupKomentar