Bagaimana Nak Tahu Tahun Tayar

Sekarang Anda sudah mengetahui bagaimana cara dapat pinjaman untuk melunasi hutang. Bagaimana cara nak mengetahui bila tayar kereta yang ingin ditukar itu dihasilkan.


East Coast 4x4 Centre Tayar Apa Yang Sesuai Untuk 4x4 Anda Penting Jika Tak Nak Membazir

Tips-tips Penjagaan Tayar.

Bagaimana nak tahu tahun tayar. Oleh itu jika 1709 ia akan menunjukkan tayar ini dibuat pada minggu ke 17 dalam tahun 2009 iaitu bersamaan bulan April 2009. Apa tindakan sebenarnya yang anda perlu buat apabila sampai ke bump atau lubang jalan raya. Pasti senang dan seronok memandu kereta automatik tapi buat anda sebagai pemiliknya harus tahu bagaimana nak jaga.

Jika anda menukar tayar kereta pastikan tayar tersebut dihasilkan pada tahun sama tayar hendak ditukar. Pemilik Kereta Kena Tahu Cara Kenalpasti Tayar Baru Atau Lama Untuk Elak Ditipu Penjual Tayar. Jom cakap pasal insurans pula.

Cara Melabur Dalam Saham di Malaysia. By admin Posted on September 8 2019 September 8 2019. GKP 30 pada tahun 2021 ini untuk membantu kelangsungan Perusahaan Kecil.

By Izuan Dec 27 2017 pada 809 AM. Sebagai contoh dalam gambar di atas nombor 0204 menunjukkan minggu ke-2 tahun 2004 tayar. 1 Tarikh tayar dibuat manufacturing dateLokasi tarikh ini biasa printed di sisi tayar seolah-olah dalam oblong kecil dan mempunyai 4 angka kadangkala dimulai dengan huruf dan diikuti 4 angka Sebagai contohX2318 - Minggu ke 23 roughly bulan Jun Tahun 2018.

Sederhana PKS yang berkelayakan. BNI e-Secure untuk smartphone berbasis Android BlackBerry dan Java harganya Rp4000000. Trending Check Tanda Pada Tayar Ini Kalau Nak Tahu Tayar Botak Ke Tak Tayar botak sekiranya penanda aras ini sudah sama paras dengan tayar 01 Dec 2019 0256 PM.

Paling kurang pun tolong ambil tahu macam mana nak cek perkara basic ke atas kereta anda. Bagi yang belum pernah daftar kereta bawah nama sendiri sebelum ini anda belum dapat menikmati No-Claim Discount NCD. Bila kereta bermasalah bagaikan patah sebelah kaki.

Sebelum berhajat nak tukar tayar kereta adalah penting bagi kita untuk mengetahui perkara asas mengenai tayar terlebih dahuluIyalah kereta bagaikan satu keperluan untuk kemana-mana. Ini bermaksud anda harus membayar harga penuh untuk tahun pertama dan selepas itu perlahan-lahan kumpul kadar NCD anda. Selain itu ada juga yang lagi berani mengukir.

14-08-2019 Tempoh penggunaan tayar adalah selama 5 tahun dari tarikh ianya dikeluarkan. Tayar baru yang berusia lebih dari 5 tahun masih boleh digunakan tetapi. 21-06-2020 Bagi tayar rim 15 inci pula ia mahal sedikit iaitu sekitar RM 170 RM250.

Jika anda membeli tayar lama jangka hayat tayar tersebut tak akan lama. Pastikan anda servis kereta setiap kali tiba masanya. Kalau anda tak nak menanggung kos yang lebih besar di masa akan datang jangan skip servis kereta anda.

2 digit pertama akan memberi tahu kita minggu ke berapa dalam tahun tersebut tayar ini dibuat Dalam setahun kita ada 52 minggu. Disarankan anda menggunakan tayar yang terbaru atau pada tahun yang sama tayar hendak ditukar. Bagaimana memilih tayar yang sesuai dengan keperluan anda.

Jangan main lenjan ajer drive kereta tu ke hulur dan ke hilir. Jangan Skip Servis Berkala. Pernah tak cek tayar.

Kalau anda pergi ke bengkel tukar tayar pernah tak anda ambil tahu kepentingan tayar ini. Kalau tidak anda mungkin terpaksa mengeluarkan belanja ribuan ringgit untuk memperbaiki kerosakan kenderaan yang lebih teruk. Selama ini kami sendiri akan tengok bunga tayar.

Bagaimana cara untuk cari tahun tertera kat tayar. Cara nak cek tahun tayar. Banyak kita dengar ada bengkel yang menjual tayar kitar semula atau menipu kerana mereka tahu tidak ramai orang yang tahu cara-cara untuk kenalpasti serta membaca kod nombor yang dicetak pada tayar.

Jika anda menggunakan tayar keluaran lama dikhuatiri jangka hayatnya tidak akan lama. Nak tahu skim ini secara mendalam mari baca artikel Skim Smart Sewa Cara Mudah Membeli Rumah di Malaysia sampai habis. Jul 08 2020 0500 PM Jika anda lihat di sekeliling anda terdapat banyak pemilik kenderaan yang menambah atau menukar pelbagai jenis aksesori daripada nut tayar tempat duduk ataupun stereng untuk tampak lebih ranggi.

Baik nak hantar anak sekolah nak pergi kerja nak ke pasar dan macam-macam lagi. Silap haribulan anda lebih berisiko terdedah kepada kemalangan. Dua digit terakhir pula mewakili tahun tayar ini dibuat.

Sebenarnya Kalau Nak Tahu Tayar Dah Botak Bukan Tengok Bunga Ini Caranya. Wow nak jaga tayar kereta pun nak kena ada ilmu yang betul. Misalnya pada bahagian tarikh keluaran manufacturing date dinyatakan nombor 0106.

Bagi yang tak pernah kali ini tolong ubah dan ambil berat sedikit. Bagaimana nak tahu aksesori dan barang kereta yang anda beli itu asli. Oleh itu jika 1709 ia akan menunjukkan tayar ini dibuat pada minggu ke 17 dalam tahun 2009 iaitu bersamaan bulan April 2009.


Cara Mudah Mengenal Pasti Saiz Tayar Youtube


Tips Untuk Tukar Tayar Kereta Kaki Orang Bepergian


Cara Nak Tahu Tayar Lama Atau Baharu Agar Tak Mudah Kena Kelentong Masa Beli Maskulin


Sharifah Umaira Wafa On Instagram Alhamdulillah Ya Allah Indeed Allah S The Best Planner


Maxpower Controller Fuel Saver Bagus Anda Kenal Tayar Kereta Anda


LihatTutupKomentar