Tarikh Tayar Dibuat

Contoh jika ia tertulis 4418 ia bermaksud tayar itu dibuat pada minggu ke-44 pada tahun 2018 atau sekitar Oktober 2018. Download Tarikh Pembuatan Tayar apk 10 for Android.


Cara Baca Dan Pilih Tayar Kereta Yang Perlu Pembeli Tahu Nurulshahira Com

Tempoh penggunaan tayar adalah selama 5 tahun dari tarikh ianya dibuat.

Tarikh tayar dibuat. Contohnya di sini tayar ini akan luput pada April 2012 atau 2013. Kebanyakan pengilang tayar yang menghasilkan tayar hanya memberi jaminan ketahanan pada tayar antara 3-4. Tayar seperti michelin yokohama falken lebih lembut kerana tayar tersebut dibuat untuk iklim sederhana yang kurang panas dan apabila digunakan di Malaysia yang cuaca panas terik tayar tersebut akan mempunyai jangkahayat yang pendek cepat habis bunganya.

24-09-2019 Memang benar setiap tayar yang dibuat akan menerima cop tarikh yang terletak pada sisi tayar berkenaan. Kod empat digit itu biasanya turut memaparkan kod siri DOT kod siri DOT kerap ditulis di kedua-dua dinding tayar tetapi kod tarikh pengeluaran hanya dipaparkan sebelah sisi sahaja. Cop tersebut dikenali sebagai kod DOT Department of Transportation dan tarikh tayar berkenaan dibuat boleh anda ketahui menerusi empat digit kod yang tertera.

Untuk penggunaan biasa boleh guna tayar Dunlop Silverstone dan Good Year sudah. Tempoh penggunaan tayar adalah selama LIMA tahun dari tarikh tayar dikeluarkan. Jika anda menukar tayar yg baharu pastikan tahun pengeluarannya ialah Tahun yg terkini.

Tayar baharu yang berusia lebih drpd LIMA tahun masih boleh digunakan tetapi tayar telah menjadi keras sebab getah tayar sudah tamat tempoh penggunaannya Expired. Kalau korang tukar tayar baharu pastikan tahun pengeluarannya adalah yang paling latest. Tayar yang tamat tempoh boleh mengakibatkan kejadian tayar meletup burst jika digunakan.

Tayar yang lebih lebar mempunyai contact lebih bagus dengan permukaan jalan. Asasnya silangan tayar untuk kenderaan FWD merujuk kepada mengalihkan tayar depan ke belakang pada sisi sama manakala tayar belakang dialihkan ke depan pada sisi berlawanan. PENIPUAN KEDAI TAYAR Tarikh tayar dibuat pn boleh ditampal lain.

Keretabaru kereta2nd recon sifukereta. Pada setiap tayar mesti ada label tarikh bila ia dibuat. 21-03-2021 Mengikut pada jadual baru i-Sinar pembayaran Kategori 1 pada bulan Mac telah diawalkan dan telah dibayar pada hujung Februari yang lalu.

Harap pembeli lebih peka dgn sindiket kedai tayar. Oleh itu tiada sebarang pembayaran pada bulan Mac ini. 2 Lebar TayarDiukur dalam unit mm.

Cop tersebut dikenali sebagai kod DOT Department of Transportation dan tarikh tayar. Menurut sumber dari KWSP melalui i-Akaun pembayaran seterusnya akan bermula pada bulan April. Tarikh ini akan anda dapat lihat pada bahagian dinding sisi tayar.

Salammy Tahukah anda tayar kereta ada expiry date. Menurut Michelin tarikh luput sesebuah tayar itu sebenarnya perlu dianggar sejak hari pertama ia digunakan pada kereta dan bukan bergantung pada tarikh pengeluarannya semata-mata. Cop tersebut dikenali sebagai kod DOT Department of Transportation dan tarikh tayar berkenaan dibuat boleh anda ketahui menerusi empat digit kod yang tertera.

Pengeluar tayar menyarankan tayar disilangkan setiap 6 bulan atau setiap 5000-10000km dan berbeza mengikut kenderaan dan keperluan tayar. Mengikut piawaian tayar antarabangsa tayar hanya boleh bertahan selama 2 tahun selepas di kilang selepas tempoh itu getah tayar akan mati keras dan tidak selamat digunakan. Sila periksa tarikh tayar dikilangkan.

Tarikh Pembuatan Tayar Tarikh pembuatan juga adalah satu elemen yang penting yang perlu dititikberatkan oleh pengguna kenderaan ketika membuat pembelian tayar. Tayar baru yang berusia lebih dari 5 tahun masih boleh digunakan cuma ianya dah jadi keras sebab getah tayar dah expired. Bila nak nak beli tayar baru pastikan anda semak ini dulu.

1 Tarikh tayar dibuat manufacturing dateLokasi tarikh ini biasa printed di sisi tayar seolah-olah dalam oblong kecil. Tayar baharu yang berusia lebih dari 5 tahun masih boleh digunakan tetapi getahnya telah menjadi keras kerana ia sudah tamat tempoh. Kod bertulis 1814 lihat gambar atas bermakna tayar kereta anda dibuat pada minggu ke 18 pada tahun 2014.

Ini adalah disebabkan oleh perkara ini dan juga sebab tidak semua tayar dibuat dalam kaedah yang sama di mana antara kaedah membeli tayar baru adalah dengan membeli tayar-tayar yang dibuat paling baru. Pembayaran bermula pada 1 April 2021.


Cara Baca Code Pada Tayar Kereta Pakar Tayar Kereta Facebook


Apakah Maksud Kod Simbol Tayar Motosikal Anda Ketahui 20 Maklumat Rahsia Ini


Tayar Kereta Ada Expiry Date Queenbee By Mek


Tips Ketahui Tarikh Lahir Dan Usia Tayar Kereta Anda Funtasticko Net


Cara Nak Tahu Tayar Lama Atau Baharu Agar Tak Mudah Kena Kelentong Masa Beli Maskulin


LihatTutupKomentar